błędy na facebooku

Błędy na facebooku, wszyscy jakieś popełniamy!
99% znanych mi osób ma konto na tej platformie społecznościowej. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to w zasadzie nie masz wyjścia, fanpage trzeba mieć!
Jest kilka podstawowych błędów, jakie często przewijają się w tym medium, a mogą kosztować bardzo dużo. Utratę swojej strony, lub konta osobistego!
Myślę, że warto wiedzieć co i jak, aby uniknąć wszelkich wpadek!

1. Podanie nieprawdziwego, lub niepełnego imienia i nazwiska w nazwie profilu

To powszechny błąd. Każdy z nas widział profile prywatne, o nazwach typu: – Ka Sia
– Torty Małgosi
– Ania Ka-wa
Wystarczy jedna nieprzychylna osoba, która zgłosi Wasz profil z tego tytułu, a Wy zostaniecie postawieni przed dylematem: stracić konto, czy wysłać facebookowi skan dowodu osobistego!

2. Strona prywatna zamiast fanpage

Z pierwszego błędu wynika drugi. Profil prywatny „Ciasteczka Lukrowane Zosi” który działa jak fanpage, wstawiając posty sprzedażowe może zostać zablokowany, lub usunięty. Podobnie w przypadku profili nazwanych prawidłowo imieniem i nazwiskiem, nadmierne używanie swojej prywatnej tablicy do sprzedaży może zostać tak samo ukarane.
Dlatego do sprzedaży i promocji biznesu na facebooku służą fanpage (i zapamiętajcie: fAnpage, tam nigdy nie było „U” ;)), Marketplace i grupy sprzedażowe.

3. Zapraszanie wszystkich znajomych do polubienia fanpage

Oczywiście, każdy tak robi na początku i to jest świetny sposób na start, aby zdobyć pierwszych fanów, a strona nie była „goła”. Na dłuższą metę często się to już nie sprawdza.
Szukamy fanów, żywych, zaangażowanych osób, a nie liczb, bo facebook stawia na interakcje. To od nich zależą zasięgi organiczne (czyli te bez promowania płatnego).
Znajomi często polubią fanpage, ale to będzie jedyna ich tam aktywność.

4. Zamienne używanie # i @

Hashtag, to słowo poprzedzone „#” bez spacji pomiędzy.
Na Słodkiej Misji używam np. #słodkiponiedziałek albo #bazasłodkichbabeczek aby pogrupować treści. Po kliknięciu w dany hashtag zobaczymy posty nim oznaczone. Można tworzyć własne hashtagi, ale każdy może ich używać.
Z kolei @ służy do kierowania do konkretnego fanpage lub osoby, nie treści. Jeśli chcecie oznaczyć w swoim poście osobę, lub firmę (fanpage) tak, aby mogła zobaczyć to oznaczenie i wejść z Wami w interakcje to @ jest właśnie do tego (pamiętajcie jednak, że posty widoczne dla znajomych, nawet mimo oznaczenia fanpage przez np. @SłodkaMisja nie będą dla niego dostępne).
Czyli jeśli np. chcecie pochwalić się pracą zrobioną na Słodką Misję, oznaczacie mnie w poście wpisując @Słodka Misja, nie zważając na to, że wyjdzie Wam zdanie niepoprawne gramatycznie: „Zrobiłam pracę na @Słodka Misja.
Tylko w taki sposób ja zobaczę tego posta, a inni trafią na słodkomisjowy fanpage bez problemu!

5. Brak aktywności na lubianych fanpage

Uwielbiasz czyjś styl, wyczucie kolorów, humor, albo świetne fotki z podróży, czy pomocne rady? Nie bądź żyła, daj lajka, skomentuj, udostępnij!
Pomożesz i sobie i twórcy!
Ty nie przeoczysz dzięki temu żadnego posta od ulubionych twórców (wiecie jak często słyszę, ojej ale ja nawet nie wiedziałam, że już jest nowa misja, a widzę, że dane osoby nie są aktywne na fp?).
Fanpage zyska ruch organiczny, dzięki któremu może ograniczyć koszty reklamy i dotrzeć do większej ilości osób. Mając zaangażowaną aktywność łatwiej sprzedać, oraz nawiązać współpracę. Nikt nie chce pracować za darmo, zupełnie tak jak i ja i Ty! 🙂

6. Nielegalne konkursy

Wiem, nielegalne to duże, mocne słowo! Ale konkursy niezgodne z facebookowym regulaminem to plaga trudna do wytępienia.
Tutaj oprócz kar od facebooka, możemy też spotkać się z karami za przeprowadzenie gry losowej bez jej zgłoszenia do odpowiedniego organu itp.
Zajmę się tylko tymi najczęstszymi błędami:
– losowanie zwycięzcy (konieczność zgłoszenia do
Krajowej Izby Skarbowej),
– brak regulaminu konkursu (kto organizuje, terminy, nagrody itd.)
– udostępnienia i oznaczanie znajomych jako warunek udziału.
Warto zaznaczyć, że konsekwencje prawne mogę być w przypadku takiego konkursu wyciągane zarówno w stosunku do organizatorów jak i uczestników (!).
I żadne tłumaczenie, że wszyscy tak robią nie pomoże.

8. Reklama: promuj post

Prowadząc fanpage mamy wiele możliwości płatnego promowania naszych postów.
Najmniej efektywnym, najdroższym i często podsuwanym nam rozwiązaniem jest kliknięcie „promuj post”.
Takie promowanie nie daje nam wielu opcji targetowania reklamy.
Do tworzenia efektywnych reklam, musimy nauczyć się korzystać z Menadżera reklam.

błędy na facebooku
Grafika z bloga https://arturjablonski.com/promowanie-postow-na-facebooku/ skarbnica wiedzy na temat promowania na fb

9. Porównywanie się z innymi

Przyznaję robiłam to często, ale sprawiało to raczej, że stwierdzałam, że jestem beznadziejna, nic nie potrafię i nigdy mi się nie uda.
Teraz staram się podchodzić do tego inaczej, każdy kiedyś zaczynał i każde konto na fb zaczynało od jednego, pierwszego fana!
Trzeba robić swoje!
Podobnie na prywatnych kontach, czasem zazdroszczę częstych wycieczek, drogich butów, czy kolejnej wizyty w restauracji, kiedy mnie na to nie stać.
Wiem już, że w mediach społecznościowych łatwo manipulować swoim życiem. Pokazujemy tam tylko to czym chcemy się chwalić. Każdy z nas ma zły dzień, czy gorszy czas.
Staram się cieszyć tym czym mogę, Wy też tak zróbcie!

10. Korzystanie z logowania za pomocą facebooka

Co rusz czytamy o wyciekach danych, brakach w zabezpieczeniach serwisów, przejęciach kont czy o wirusach rozprzestrzenianych przez nasz tablice, czy messengera. Jednocześnie dla losowanej na chybił trafił odpowiedzi: którą postacią Disneya jesteś? Co wydarzy się w 2019 roku? Czy fotki nas w 3 kolorach włosów bez zastanowienia oddajemy ogromne ilości danych! W zamian ryzykujemy wiele. Czy warto robić takie testy dla kilku komentarzy i lajków pod ich wynikiem?
Dostęp do konta czy to na fb czy instagramie jest niemalże nie do odzyskania. Oszukani znajomi, naciągnięci na kasę, bo ktoś włamał się Wam na konto różnie mogą zareagować.
Dlatego proszę, uważajcie w co klikacie i komu oddajecie swoje dane!


Mam nadzieję, że pomogłam <3

Wszelkie nazwy stron i profili wymyśliłam ot tak, więc jeśli takie istnieją i ktoś poczuje się urażony, to przepraszam nie było to moim celem.

Wszystkie wskazówki, są bardzo podstawowe i mimo, że niektóre będą dla wielu zaskoczeniem, to są oparte o regulamin facebooka, na który każdy z nas zgodził się zakładając konto.

Znałaś wszystkie te zasady? Dowiedziałaś się czegoś nowego? Sama popełniasz te błędy na facebooku? Koniecznie daj znać, czy tworzyć więcej takich treści!
Czekam na komentarze, a jeśli uważasz ten wpis za przydatny podziel się nim z tymi, którym może się przydać taka wiedza!

3 thoughts on “Czego nie robić na facebooku?”

  1. Nielegalne konkursy… czy jest sposob aby to obejsc? Widziałam na niektorych stronach tzw rozdawajke, a uczestnicy w komentarzu wskazywali osoby które chcialyby dostac dana rzecz z rozdawajki. Nie ukrywam, ze te konkursy mocno przyciągają nowych fanów ale ryzykowac to tez slabo….

    1. Myślę, że fajnym wyjściem jest tutaj prośba o udostępnienia i oznaczenia, ale z zaznaczeniem, że jest to super miłe, ale nie jest to obowiązkowe, aby wziąć udział w konkursie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *